Realizam website-uri conform cerintelor Europene

 

Cum ar trebui să arate o pagină web/un site web al proiectelor?

Pagina web/site-ul web al proiectelor  este principala sursă de informații pentru beneficiarii potențiali și cetățeni. În conformitate cu regulamentul, site-ul web va fi online cel târziu în termen de șase luni de la inceperea primului proiect, însă din motive de transparență, cu cât mai repede este lansatul site-ul, cu atât este mai bine.

Ar fi important să se asigure că designul site-ului web permite o navigare ușoară. Nu există o formulă unică pentru acest lucru. Cu toate acestea, există câteva criterii de bază care ar putea fi luate în considerare:

  • asigurarea unei navigări ușoare prin armonizarea conținutului, ierarhia navigării și design receptiv;
  •  ar trebui să se depună eforturi pentru ca site-urile web să îndeplinească  criteriile W3C pentru accesibilitate;
  • Paginile ar trebui să afișeze titluri de navigare (și pictograme) corecte și ușor de recunoscut;
  • vizitatorii ar trebui să aibă o idee generală în privința a ceea ce ar putea găsi pe o pagină, chiar și înainte de a da clic pe orice link;
  •  optimizare pentru mobil.

 

Ce informații ar trebui să conțină site-ul web al proiectelor?

În conformitate cu regulamentul, pagina de pornire va oferi acces ușor și direct la următoarele:

  • cate o secțiune care prezintă în termeni simpli informații despre  programul din care fac parte proiectele (ex: POIM 2014-2020, PT 2021-2027, CEF, POE, etc):
    • obiectivele și prioritățile, domeniul de aplicare geografic și/sau tematic, suma totală alocată pentru fiecare program in parte;
  • proiecte aprobate (Contracte de Finantare semnate) pentru fiecare program in parte;
  • pagina pentru fiecare proiect in parte (in sectiunea programului, care sa aiba o descriere a proiectului, anunturi despre proiect, evenimente, etc)
  • o secțiune care prezintă date și exemple de proiecte

Informații importante care trebuie, de asemenea, furnizate pe pagina web:

  • datele de contact ale autorității;
  • documente ale proiectului;
  • lista de operațiuni.

 

Mai mult, pagina de destinație ar trebui:

  • să afișeze sigla UE și declarația de (co)finanțare în mod proeminent, în conformitate cu standardele tehnice stabilite în regulament. Acest lucru se poate realiza prin introducerea elementelor în zona de vizualizare a unui dispozitiv digital, fără a necesita ca utilizatorul să defileze în jos;
  • să includă butoane proeminente de partajare pe rețelele sociale și de urmărire a conturilor de socializare ale programelor;
  • să asigure o funcționalitate de căutare și/sau o navigare ușoară a meniului („harta site-ului“).

 

In cazul in care Beneficiarul are un site propriu:

  1. Beneficiarul care are site propriu trebuie să creeze în cadrul acestuia o subpagină dedicată proiectului în care să posteze informații despre implementarea proiectului. Pe pagina principală a site-ului se poate afișa un banner/widget cu trimitere la secțiunea/subsecțiunea unde se regăsește descrierea completă a proiectului. Pe site-ul propriu, la subpagina dedicată proiectului, vor fi publicate anunțuri despre stadiul proiectului, evidențiind sprijinul financiar al UE. Aceste anunțuri pot fi preluate și pe pagina de socializare a beneficiarului. Anunțurile vor include elementele de identitate vizuală obligatorii și trimiteri la website-urile MIPE/ AM, de la caz la caz. De asemenea, pentru postările pe paginile de social media se pot insera legături spre conturile de social media ale programului și MIPE. Beneficiarii care implementează mai multe proiecte de finanțare pot crea un buton afișat în home page care să deschidă o pagină intermediară cu lista tuturor proiectelor finanțate prin program. În cadrul acestei pagini dedicate proiectului vor fi distribuite anunțurile/comunicatele pentru lansarea/finalizarea proiectului și informații actualizate cu privire la stadiul proiectului. Descrierea poate fi completată cu poze, ilustrații, infografice, clipuri de prezentare sau orice materiale grafice elocvente pentru evoluția proiectului.
  • siglele oficiale în variantă policromă (coperta paginii/ profilului/ website).
  • descrierea proiectului (numele proiectului, denumirea beneficiarului, obiectivele proiectului, rezultatele preconizate, valoarea totală a acestuia, cu precizarea, separat, a valorii cofinanțării asigurate de UE, data începerii și finalizării proiectului și codul MySMIS sau alt cod unic al proiectului) proporțională cu nivelul finanțării primite, inclusiv a scopurilor și rezultatelor acestuia, evidențiind sprijinul financiar din partea UE, care va ramâne expusă pe toată perioada proiectului până la finalizarea acestuia și încheierea perioadei de durabilitate și sustenabilitate) pe site-ul propriu și/sau contul/conturile social-media ale beneficiarului.
  • în cazul conturilor social media ale proiectului, setul obligatoriu de elemente grafice trebuie să apară în imaginea de copertă, grupate/ plasate liniar, orizontal sau vertical, fără a interfera cu poza de profil. Susținerea financiară din partea UE trebuie plasată într-o poziție de mare vizibilitate în secțiunea „descriere” a paginii de social media a beneficiarului. În secțiunea de biografie/descrierea profilului se poate afișa o scurtă descriere a operațiunii, proporțională cu nivelul sprijinului, inclusiv a scopurilor și rezultatelor acesteia, evidențiind sprijinul financiar din partea UE, pentru a se asigura o vizibilitate permanentă a acestui tip de informație.
  • în cazul conturilor social media ale proiectului, regula este ca setul obligatoriu de elemente grafice să apară în imaginea de copertă, acestea să fie grupate, plasate liniar, orizontal sau vertical, astfel încât să nu interfereze cu poza de profil. Susținerea financiară din partea UE trebuie plasată într-o poziție de mare vizibilitate în secțiunea „descriere” a paginii de social media a beneficiarului. În secțiunea de biografie/descrierea profilului se poate afișa o scurtă descriere a operațiunii, proporțională cu nivelul sprijinului, inclusiv a scopurilor și rezultatelor acesteia, evidențiind sprijinul financiar din partea UE, pentru a se asigura o vizibilitate permanentă a acestui tip de informație.

 

  1.  Website-ul realizat în cadrul proiectelor cu finanțare europeană/pagina web dedicată proiectului din cadrul site-ului existent vor afișa setul de elemente grafice obligatorii în varianta policromă (emblema UE însoțită obligatoriu de declarația de finanțare, sigla Guvernului României, sigla Programului, dacă aceasta există), vizibile în partea superioară a conținutului afișat de un dispozitiv digital (monitor PC, laptop, telefon, tabletă etc.) fără să fie nevoie de derularea paginii. Acesta va conține un link către site-ul MIPE, cu mențiunea „Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro ”.

 

  1. Social media: Postările care vor conține informații despre progresul proiectului (activități și rezultate) ar putea conține, de asemenea, experiențele beneficiarilor finali ai proiectului. În cazul în care beneficiarul are un cont/conturi social media și gestionează mai multe proiecte, acesta va realiza câte o postare per proiect cu descrierea acestuia, pentru care va utiliza opțiunea „pin” pentru a o face vizibilă permanent pe pagina principală.

 

Indicatori de comunicare (pentru website) ce trebuie evidentiati prin rapoarte generate periodic:

  1. Numar de vizitatori ;
  2. Rata de respingere;
  3. Numar de vizualizari;
  4. Timpul mediu al vizitei;
  5. Rata de conversie: descarcari, inregistrari, formulare completate, etc;
  6. Utilitatea generală a site-ului și/sau a paginii;
  7. Sursa de trafic (evaluarea dacă provine din activitățile noastre de comunicare sau nu);
  8. Comportamentul derulării: cât de mult citesc/defilează vizitatorii în jos pe pagini;
  9. Procentul de vizitatori care au o opinie mai pozitivă despre subiectul site-ului ca urmare a vizitei pe web;
  10. Procentul de vizitatori care au luat măsuri ca urmare a vizitei pe web;
  11. Procentul de vizitatori care au susținut sau au vorbit pozitiv despre subiectul site-ului sau UE ca urmare a vizitei web;
  12. Procentul de cetățeni care au o opinie mai pozitivă despre UE.
  13. Conturi atinse statistici [locație, sex, defalcări pe vârstă];

 

Indicatori de comunicare (pentru social media-) ce trebuie evidentiati prin rapoarte generate periodic:

  1. Număr de afișări per postare [comparativ cu media postărilor anterioare a paginii]; [Pentru Instagram Stories: impresiile sunt vizualizări];
  2. Numărul de vizualizări video pe canalele de social media;
  3.  Numărul de mențiuni de hashtag sau subiect pe rețelele sociale;
  4. Rata de creștere a urmăritorilor;
  5.  Număr de interacțiuni per postare și total [distribuiri, aprecieri, comentarii]
  6. [Pentru Instagram Stories: rata de finalizare]
  7. Rata de implicare [implicări pe afișări]
  8. Cost pe rezultat [în funcție de obiectiv - cost pe clic, cost pe implicare etc.]
  9. Tonul comentariilor / analiza calitativă a sentimentelor
  10.  Trafic către site-ul web [conversii din rețelele sociale];
  11.  Procentul de audiență la care a ajuns să aibă o opinie mai pozitivă despre subiectul postării ca urmare a interacțiunii cu CE sau conținutul acestuia pe rețelele sociale
  12. Procentul de audiență atinsă care a luat măsuri ca urmare a interacțiunii cu conținutul din rețelele sociale EC
  13. Procentul de audiență atinsă care a susținut sau a vorbit pozitiv despre subiectul postării sau despre UE ca urmare a interacțiunii cu conținutul rețelelor sociale ale CE
  14.  Procentul de cetățeni care au o opinie mai pozitivă despre UE

 

 

Contacteaza-ne acum!