Despre Web Design Responsive

Despre web design responsive

 

Un site web se poate numi responsive daca are proprietatea de a-si modifica structura si a se adapta la dimensiunea ecranului pe care este vizionat.

Conceptul de design responsive a fost prima data adus in discutie de Ethan Marcotte in 2010, atunci el facea o comparatie a arhitecturii de design responsive cu arhitectura unei locuinte ce se poate adapta la numarul de oameni ce urmeaza sa locuiasca in ea.

Evident mult mai usor decat in cazul constructiilor, deoarece nu este nevoie de senzori speciali sau de brate robotice conceptul de design responsive a luat amploare fiind adoptat incetul cu incetul de intreaga comunitate.

Unele idei de design responsive erau practicate inca de pe atunci – concepte de layout-uri fluide, media queries si scripturi pentru a modifica structura paginilor web.

Insa web desig-ul responsive nu este doar atat. Nu este vorba doar de ajustarea la rezolutiile ecranelor si rescalarea imaginilor folosite pe website, ci este vorba de un nou mod de a gandi design-ul web ajungand pana la arhitectura sistemelor folosite.

Granzii online-ului au prins repede spiritul si s-au grabit sa adere la noul curent. Astfel, spre fericirea dezvoltatorilor, au fost dezvoltate tehnologii pentru lucrarea cu usurinta cu noul concept de design responsive. Un astfel de exemplu este framework-ul Bootstrap, initial numindu-se Twitter Blueprint, dezvoltat pentru Twitter in 2011.

Bootstrap a devenit foarte repede unul dintre cele mai folosite framework-uri devenind totodata si un standard pentru diverse platforme predefinite CMS precum WordPress sau Joomla.

Fiind format din librari css, js si fonturi, Bootstrap pune la dispozitia dezvoltatorilor posibilitati de lucru cu usurinta cu dimensiunea obiectelor din care este alcatuit design-ul website-ului impartind intreg ecranul in grid-uri.

Google vine si el in ajutorul evolutiei conceptului de web design responsive cu un set de reguli, cu un numar de librarii, o paleta de fonturi si una de culori aleasa dupa cercetari indelungate cu privire la diversele probleme oftalmologice ale utilizatorilor, dar si cu o documentatie ampla cu exemple si videoclipuri.


Material Design Google

Incepand cu luna aprilie a anului 2015 Google a anuntat ca isi va revizuii intreaga gama de algoritmi folositi la reteaua de cautare pe internet pentru a folosi adaptarea pentru mobil ca un standard. 

Pe aceasta cale Google a recomandat web design-ul responsive ca cea mai buna practica pentru website-uri punand la dispozitia utilizatorilor si un tool de test pentru adaptabilitatea pe mobil a design-ului: Mobile-Friendly test: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/


Daca vreti sa aflati mai multe sau sa ne puneti intrebari nu ezitati sa ne contactati la numerele de telefon, email sau cu ajutorul formularului de contact